Teknik
Kinect er en
kontroller fra en særlig linje kaldet ”motion sensing input devices” som er
udviklet til spillekonsolerne xbox 360 og xbox one, samt til Windows computere.
Den benytter sig af en infrarød projektor, et kamera samt en speciel microchip
som sporer bevægelser af objekter og individer i tre dimensioner. Denne type 3d
scanner kaldes for Light Coding, og er en variant af billede baseret 3d rekonstruktion. Kilde
Fordele og ulemper
Fordele
Ved at
benytte kroppen som kontroller, så får man motion, hvilket man ikke får ved at
have en traditionel kontroller i hånden.
God
underholdning, hvis man er mere end de to som er med i spillet, så kan man få
et godt grin over de spillendes fagter.
Ingen
kontroller, som kan blive væk.
Ulemper
Man kan få ”sportsskader”,
da man ikke varmer op eller strækker ud.
Det kræver
forholdsvis meget plads.
Ingen
kontroller, hvis teknologien svigter.
At bevægelsessensoren
ikke er så præcis samt langsom.
Andre steder at benytte teknologien
Fjernsynet,
så ved at swipe ville man kunne skifte kanal, skrue op og ned samt diverse
andre funktioner.
Computeren,
til at navigerer rundt på den.
Fremtiden
Hvis det
bliver mere præcist og hurtigt, så ville de godt kunne vinde indpas. Særlig når
motion og træning får mere og mere betydning i dagens Danmark. Disse ting ville
man kunne få ved at benytte kroppen til at styre et spil.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar