onsdag den 19. november 2014

Kinekt

Teknik
Kinect er en kontroller fra en særlig linje kaldet ”motion sensing input devices” som er udviklet til spillekonsolerne xbox 360 og xbox one, samt til Windows computere. Den benytter sig af en infrarød projektor, et kamera samt en speciel microchip som sporer bevægelser af objekter og individer i tre dimensioner. Denne type 3d scanner kaldes for Light Coding, og er en variant af billede baseret 3d rekonstruktion. Kilde

Fordele og ulemper
Fordele
Ved at benytte kroppen som kontroller, så får man motion, hvilket man ikke får ved at have en traditionel kontroller i hånden.
God underholdning, hvis man er mere end de to som er med i spillet, så kan man få et godt grin over de spillendes fagter.
Ingen kontroller, som kan blive væk.
Ulemper
Man kan få ”sportsskader”, da man ikke varmer op eller strækker ud.
Det kræver forholdsvis meget plads.
Ingen kontroller, hvis teknologien svigter.
At bevægelsessensoren ikke er så præcis samt langsom.

Andre steder at benytte teknologien
Fjernsynet, så ved at swipe ville man kunne skifte kanal, skrue op og ned samt diverse andre funktioner.
Computeren, til at navigerer rundt på den.

Fremtiden
Hvis det bliver mere præcist og hurtigt, så ville de godt kunne vinde indpas. Særlig når motion og træning får mere og mere betydning i dagens Danmark. Disse ting ville man kunne få ved at benytte kroppen til at styre et spil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar